Aká je v skutočnosti plavba po Mekongu?

Z Luang Prabang sme chceli pokračovať do Chiang Mai na severe Thajska. Rozhodli sme sa pre trochu alternatívnejšiu možnosť dopravy a to dvojdňovú plavbu po Mekongu a jeden deň strávený v autobuse.

(zdroj: triplovers.sk)

1. deň cesty z Luang Prabang do Pak Beng

Ešte deň pred odchodom sme si zakúpili palubný lístok z Luang Prabang do dedinky Pak Beng. Na ráno sme mali objednaný aj tuk tuk, ktorý nás v stanovený čas prišiel vyzdvihnúť. Okrem našich backpackov sme so sebou ťahali aj obrovskú igelitku s jedlom na dva dni :D

Naša slow boat mala malé zdržanie lebo akýsi domáci nakladali skúter na strechu lode. Loď ani z ďaleka nebola naplnená. K dispozícii mala cca 100 autosedadiel, ktoré pochádzajú z minivanov a sú len tak voľne pohodené na podlahe :)

Kde zohnali toľko autosedadiel v takom množstve?
Kde zohnali toľko autosedadiel v takom množstve? (zdroj: triplovers.sk)

S nami sa plavilo asi tucet ďalších backpackerov a zopár domácich, ktorí povystupovali počas cesty. Do dedinky Pak Beng sme doplávali v plánovanom čase. Hneď ako sme vystúpili sa na nás vrhli domáci a začali ponúkať ubytovanie.

To čo sa nezmestilo na strechu lode zavadzalo na palube
To čo sa nezmestilo na strechu lode zavadzalo na palube (zdroj: triplovers.sk)

2. deň z Pak Beng do Huay Xai

Na druhý deň ráno sme nasadli na inú loď ako v predchádzajúci deň. Pani nás skasovala na palube. Loď nás bez meškania vyložila v Huay Xai o 16:30.

Slow boat nie je žiadna luxusná záležitosť, preto aj bufet, ktorý sa tu síce nachádza je celkom biedny. Na lodi boli k dispozícii instantné nudle, čipsy, sladkosti a teplé nápoje, samozrejme všetko s mekongskou prirážkou.

Znudené deti na lodi
Znudené deti na lodi (zdroj: triplovers.sk)

Výhľad z lode je celkom stereotypný čo sme nečakali a boli sme tak trochu aj sklamaní. Ale bolo naozaj pekne sledovať radosť ľudí, ktorí si prišli po svojich blízkych do prístavu. Veľakrát to vyzeralo akoby to bola pre nich udalosť dňa.

Výhľad z lode bol celé dva dni úplne rovnaký
Výhľad z lode bol celé dva dni úplne rovnaký (zdroj: triplovers.sk)
Najkrajšia scenéria počas plavby po Mekongu, riečne byvoly
Najkrajšia scenéria počas plavby po Mekongu, riečne byvoly (zdroj: triplovers.sk)

My sme prespali v Huay Xai aj keď sme chceli dôjsť až do Chiang Rai. Na našu smolu sme došli k starému imigračnému úradu vzdialenému len 1 kilometer od prístavu (mali sme zlé informácie z neaktuálneho blogu). Tam sme sa dozvedeli, že sa musíme vrátiť popri rieke asi o 10 km späť, a že sme išli loďou okolo.

Už sme sa nemali na čom baviť keď týto loptoši vystúpili
Už sme sa nemali na čom baviť keď týto loptoši vystúpili (zdroj: triplovers.sk)
Na loď sa prišla pozrieť celá dedina
Na loď sa prišla pozrieť celá dedina (zdroj: triplovers.sk)

3. deň imigračný úrad a dlhá cesta autobusom

Ráno sme sa konečne dostali k imigračnému úradu. Odovzdali sme "slížik", ktorý sme mali pri sebe od príchodu a bez akýchkoľvek úplatkov sme sa dostali za kontrolu. K imigračnému úradu Thajska, ktorý je situovaný na druhej strane mosta, sme sa museli prepraviť autobusom

Po príchode na imigračný úrad v Thajsku, bolo opäť treba vyplniť dve tlačivá a prejsť kontrolou. Posledný priamy spoj do Chiang Mai sme nestihli, takže sme sa vybrali autobusmi na dva prestupy a do mesta sme prišli neskoro večer.

Kapitán lode nás trochu previezol, kebyže vieme, tak ho uplatíme aby nás vyložil pri imigračnom úrade (zdroj: triplovers.sk)

Na tomto obrázku je vidno ako pekne dokázali skomplikovať prechod cez hranice, keď zmenili starý imigračný úrad s kompou za nový s friendship bridge 10 km južne od prístavu.

(zdroj: triplovers.sk)

Ak ťa zaujíma, či sa túto dlhú cestu oplatí absolvovať po finančnej stránke, prejdi na náš blog Triplovers. Zároveň sa tu dozvieš ako si zajednať dopravu a ďalšie užitočné rady ;)

Milan Lahučký

Fotografovaním robím predovšetkým radosť, ako sám sebe, tak aj ostatným a to mám na tom najradšej :) Okrem fotografovania som blázon do cestovania, a tak sa s vami rád podelím o tie najkrajšie fotografie, zážitky a odporúčania z ciest ★ www.triplovers.sk Zoznam autorových rubrík:  MotoPolroka v Ázii